شرکت توسعه فناور پویا فراز

چهارشنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰ ب.ظ

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی با گسترش اینترنت و توسعه ابزارهایی مانند اینستاگرام و تلگرام به یک حوزه حیاتی برای جذب مشتری بدل شد. بنابراین لازم است برای بکارگیری بهینه و درست دیجیتال مارکتینگ ابزارهای مفید و کاربردی را در دسترس خود داشته باشیم. ابزارهای دیجیتال مارکتینگ این قابلیت را به ما می‌دهند که بتوانیم بازخورد مشتریان و تعداد بازدید کنندگان را در اختیار داشته باشیم. با بهره برداری درست از ابزارها میتوانیم در جای درست در دسترس مخاطبان و مشتریان قرار بگیریم.

  • مهم ترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ

به طور کلی ابزارهایی که برای تحلیل اطلاعات و داده های آنلاین استفاده می شود چهار دسته هستند.

  • ابزار های بازدید آنالیز و آمار

این موارد به شما کمک میکند که بهترین صفحات خود را شناسایی کرده و به روی ۳ و آنها فعالیت بیشتری انجام دهیم برای بررسی آمار بازدیدکنندگان می توانید از Google Analytics ، Similarweb، Compete، Alexa، Clicky استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که الکسا در طی ماه های اخیر فعالیت خود را پایان داده اما همچنان رتبه بندی الکسا در ابزار های سئو نمایش داده می شود.

  • ابزارهای تکرار چرخه

تکرار چرخه به معنی آن است که در زمان های مشخص محتوا نیاز به بارگذاری در سایت یا شبکه های اجتماعی دارد . اگر از جمله کسب و کار هایی دارید که نیاز است تعداد بالایی از پست ها در شبکه های اجتماعی خود منتشر کنید قطعاً نیاز به ابزاری دارید که این کار را در زمانبندی مشخص برای شما انجام دهد . پلتفرم هایی از این قابلیت برخوردار هستند که با عناوین Hootsuite، Buffer، SocialOomph، Sporut social، Cision شناخته میشوند.

  • ابزارهای تبدیل و فروش

ابزارهایی که می تواند رفتار مشتریان را به طور داده در اختیار شما قرار دهد قطعاً از جمله نیازهای اساسی یک فروشگاه آنلاین و شمار می رود. این ابزارها می تواند در مدیریت فروشگاه به شما کمک نمایند یا ابزارهای بررسی محصولات و مشتریان است. البته برخی از پلاگین های برای ایجاد چت روم به منظور پشتیبانی زنده موجود هستند که دسترسی کاربران را به شما راحت و ساده میکند. همچنین ایجاد بخش سی آر ام از دیگر ابزارهای تبدیل و فروش به شمار می رود. سی ار ام اطلاعاتی را از خرید مشتری در اختیار شما قرار میدهد و با این اطلاعات میتواند برای جذب دوباره مشتری استفاده کنید.

  •  ابزارهای بررسی تعامل کاربران با صفحه

این ابزارها رفتار کاربران را در سایت به دقت مورد بررسی قرار می دهد. در بررسی‌های انجام شده با الگوی رفتاری کاربران می‌توانید نقاط قدرت و ضعف خود را در یابید . همچنین با استفاده از پلتفرم های مدیریت محتوا بتوانید وبلاگ نویسی و مقالات حرفه ای تری را برای مخاطبان خود ارائه دهید. با انتشار مقالات حرفه ای مخاطبان در صفحات شما مدت زمان بیشتری را صرف میکنند و این کار در افزایش ترافیک سایت شما تاثیر خوبی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۶/۰۲
پویا قندی

پویا فراز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی