مشاوره دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار
امروزه دنیای الکترونیک و فضای مجازی به حدی گسترش یافته که تاثیر آن بر تمام صنایع و کسب و کارها دیده میشود. هر کسب و کاری از طریق فضای مجازی میتواند مشتریان جدیدی را با هزینه کمتری به نسبت بازاریابی فیزیکی و تبلیغات بیلبوردی بدست آورد. شبکه های اجتماعی و فضای اینترنت دنیایی از مشتریان بالقوه شماست. اما چگونه باید در دید این مشتریان قرار گرفت؟ مشتریان شما چه محتوایی را بیشتر می خوانند یا میبینند؟ چه ابزاری برای رسیدن به فروش بیشتر برایتان مناسب است؟ اگر نمی دانید پیشنهاد ما مشاوره دیجیتال مارکتینگ است.
دیجیتال مارکتینگ همان بازاریابی است که در بستری با عنوان اینترنت صورت میگیرد. تمام مبانی و اصول بازاریابی آفلاین برای بازاریابی دیجیتال نیز بکار برده میشود. اما غالبا دیجیتال مارکتینگ گستره بیشتری دارد و همچنین هزینه کمتری را به نسبت بازاریابی فیزیکی شامل میشود. در دنیای امروز دیجیتال مارکتینگ یکی از راهکارهای موفقیتآمیز برای توسعه و پیشرفت کسبوکارهای آنلاین است.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ
همانطور که گفتیم که دیجیتال مارکتینگ در بستر اینترنت انجام میگیرد و به همین دلیل ابزارهای آن نیز در بستر اینترنت موجود هستند. اما قبل از آن باید با روشهای دیجیتال مارکتینگ آشنایی پیدا کنید:
- بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
- بازاریابی شبکههای اجتماعی (Social Media Marketing)
- بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)
- بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)
- بازاریابی محتوایی (Content Marketing)
- بازاریابی ویدئویی (Video Marketing)
میتوانید ببینید که حوزه و گستره دیجیتال مارکینگ چقدر بزرگ و توسعه یافته است. هر کدام از روش ها نیازمند ابزارهایی هستند که مشتری را از جایگاه بازدید کننده تبدیل به مشتری دائمی کند. ابزارهای بازدید، ابزارهای بررسی تعامل کاربران با صفحه، ابزارهای تبدیل و فروش و ابزارهای تکرار چرخه از مهم ترین ابزار در روشهای دیجیتال مارکتینگ به شمار می روند. اگر هنوز با هیچ کدام از موارد ذکر شده آشنایی ندارید، ما به شما مشاوره دیجیتال مارکتینگ را توصیه میکنیم.