شرکت توسعه فناور پویا فراز

پنجشنبه, ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۸ ق.ظ

روانشناسی فروش

یک فروشنده حرفه ای و موفق میداند که مشاوره فروش درباره روانشناسی فروش تا چه مقدار میتواند در عملکرد او تاثیر گذار باشد. برای تسلط بر تکنیک های فروش و سوگیری های شناختی بر تصمیم گیری مشتریان یکی از ضرورت های اساسی در فروشندگی است. توجه داشته باشید که زمانی قابلیت تاثیرگذاری بر مشتری را دارید که سه جزء کلیدی زیر را در مورد مشتری رعایت کرده باشید. این سه جزء کلیدی شامل:

  • احساس
  • اعتماد
  • منطق

در مشاوره فروش در رابطه با تامین سه مورد بالا با فروشندگان صحبت میشود. همچنین مشاورین توانایی درگیر کردن و اثرگذاری بر این سه حوزه را آموزش میدهند تا بهره وری فروشندگان افزایش پیدا کند.

هدف روانشناسی فروش چیست؟
با استفاده از روانشناسی فروش قصد داریم فروش خدمات و محصولات خود را بالاتر ببریم. بنابراین بعد از شخصیت شناسی مشتری نیازها و خواسته های او را میشناسیم. هنگامی که درک درستی از نیاز مشتری داشته باشیم میتوانیم با تکنیک های روانشناختی و روانشناسی فروش به منظور جذب مشتری اقدام کنیم.
البته هدف ما چنین نیست که به طریقی جنسی را به مشتری بفروشیم. هدف ما آن است که نیاز و خواسته مشتری را برطرف کنیم و یک رابطه قوی برای کسب اعتماد مشتریان را شروع کنیم. مشتری که به شما اعتماد کرده باشد، در خرید های بعدی نیز از شما درخواست کمک میکند.
نکته قابل تامل برای مدیران در رابطه با روانشناسی فروش آن است که این تکنیک ها در تماس های اولیه و حتی پیگیری های بعدی نیز کارساز خواهد بود. از این درصدد دریافت مشاوره فروش برای آموزش فروشندگان خود هستند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی