آیا کسبوکار شما برای داشتن باشگاه مشتریان مناسب است؟
آمار به دست آمده از باشگاه های مشتریان موجود، راه اندازی باشگاه مشتریان در تهران یک تلاش مثبت و سودآور است. اما آیا هر کسبوکاری برای راه اندازی باشگاه مشتریان مناسب است؟ باید صادقانه بگوییم که مواردی وجود دارند که ایجاد یک باشگاه مشتریان برایشان مؤثر نیست. این ها شرکت هایی هستند که مشتریان آن ها خریدهای خود را به طور نامنظم و به ندرت انجام می دهند. در چنین مواردی، شرکت نمی تواند مشتریان خود به اندازه کافی بازگرداند و متعاقباً به آن اجازه می دهد مزایایی را که برای مشتریان و خود شرکت ارزشمند است را ارائه دهد. به عنوان مثال، برای مشاغلی در زمینه بازسازی خانه، وکلای حوادث و غیره، راه اندازی باشگاه مشتریان مناسب نیست.
اما تعداد این مشاغل محدود است و در بسیاری از تجارت های امروزی، بخصوص تجارت های الکترونیکی، وجود باشگاه مشتریان تهران از ضروریات محسوب می شود. شما نمی توانید به صورت تک تک از مشتریان خود بابت خریدشان تشکر کنید و این حس خوب را به آن ها بدهید که مجدد به شرکت یا فروشگاه شما برگردند. این در حالی است که با مزایایی که در باشگاه مشتریان به آن ها میدهید، خود به خود برای همه مشتریان وفادار، این عمل صورت می گیرد. از طرفی، اگر طراحی و پاداش های شما به نفع مشتری باشند، مشتریان جدید تلاش می کنند تا در باشگاه مشتریان شما عضو شوند.