اهمیت حضور مشاور در برنامه ریزی بازاریابی و توسعه
یک مدیریت موفق کسب و کار نیاز دارد تا برنامه های دقیق و منظمی از کسب و کار در دست داشته باشد. این برنامه وابسته به مهارت و توانایی مدیر در تدوین و نگارش طرح کسب و کار دارد. یک مدیر دانا از اهمیت برنامه های بازاریابی در توسعه شرکت آگاه است. زیرا بدون مشتری و جریان نقدینگی نمی توان برنامه توسعه شرکت را عملی کرد. اما تنها این موضوع برای تدوین برنامه توسعه و بازاریابی کافی نیست. یک مشاور بازاریابی با درک درست از مدل های کسب و کار ، نیازهای مشتریان ، محیط کسب و کار و آشنایی با بازار هدف میتواند در تدوین برنامه کمک شایانی به مدیران کند.
اهدافی که مشاور مشاور بازاریابی و توسعه کسب و کار دنبال میکند:
خدمات ارزیابی ایده و ارزیابی طرح کسب و کار
بهبود و به روز رسانی طرح کسب و کار
مشاوره برای بهبود فرآیندها و عملکرد کسب و کار
برنامه ریزی استراتژیک و تدوین سند راهبردی (برنامه راهبردی)
تدوین برنامه بازاریابی (Marketing Plan)
مطالعه صنعت و یافتن روندها (تحلیل صنعت)
مطالعه و تحلیل محیطی (تحلیل رقبا)
مطالعه بازار و تحقیقات بازاریابی
تدوین برنامه مالی و تامین مالی (طرح مالی)
بهبود و طراحی مدل کسب و کار
توسعه منابع انسانی و توسعه طرح منابع انسانی (HR Plan)
مشاوره حقوقی و دعاوی کارآفرینی
مدیریت پروژه های کارآفرینی و استارتاپ